Pāriet uz galveno saturu
Dziks_MEzciems_logo_2024_small.png
  • Par Mums
  • Informācija
  • Aktuāli
    • Plānotie remontdarbi
    • Tekošie remontdarbi
  • Likumi
    • Likumi
  • Kontakti
  • Klientu portāls

Izmaiņas Rīgas Ūdens tarifos

30. okt. 2025, Nav komentāru

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes sēdē 2025.gada 30. oktobrī apstiprināts SIA “Rīgas ūdens” iesniegtais ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifa projekts. Tas paredz no 2025. gada 1. decembra tarifa pieaugumu par 0,33 EUR/m³ (bez PVN).

Termiņš līdz kuram jāveic liftu pārbūve

29. okt. 2025, Nav komentāru
123

2022. gada 1. aprīlī stājās spēkā Ministru kabineta 2020.gada 17.novembra noteikumi Nr.679 “Liftu un vertikālo cēlējplatformu drošības un tehniskās uzraudzības noteikumi” (turpmāk – Noteikumi Nr.679). Šie noteikumi būtiski maina lietošanā esošo liftu, sevišķi, kuri uzstādīti līdz 2000.gada 1. septembrim, tehnisko uzraudzību, un liftu valdītājiem ir jārēķinās ar augstākām drošuma prasībām, kas tiks izvirzītas liftiem. Svarīgi atcerēties, ka lifts ir bīstamā iekārta, jo neatbilstošas lietošanas un uzturēšanas rezultātā tie var apdraudēt cilvēku dzīvību un veselību. Izpildot Noteikumu Nr.679 prasības, lifti kļūs daudz drošāki un patīkamāki to lietotājiem. Pēc Patērētāju tiesību aizsardzības centra (turpmāk – PTAC) rīcībā esošās informācijas šobrīd Latvijā gandrīz pusei no lietošanā esošajiem liftiem jau ir beidzies lifta ražotāja noteiktais lietošanas resurss, tādēļ arvien aktuālāks kļūst jautājums par lifta modernizāciju vai nomaiņu. PTAC aicina dzīvokļu īpašniekus savlaicīgi plānot liftu risku novēršanas pasākumus un izmaksas.

Noteikumu Nr. 679 ieviešana būtiski samazinās šādus riskus:

  • iespēja iedzīvotājiem iekrist lifta šahtā;
  • iespēja, ka kabīne varētu pārvietoties augšup ar pārmērīgu ātrumu;
  • panikas risks, jo lifta kabīne būs aprīkota ar avārijas barošanas avotu apgaismojuma nodrošināšanai un iespējai izsaukt glābšanas dienestu no kabīnes;
  • paklupšanas/pakrišanas risks, samazinot pieļaujamo kabīnes un stāva laukuma grīdas līmeņu starpību;
  • personāla saspiešanas/iesprostošanas risks, uzstādot kabīnes apstādināšanas ierīces;
  • iespēja nokrist no kabīnes jumta;
  • nodrošināta aizsardzība pret elektrošoku.                     

Noteikumi Nr. 679 attiecas uz t.s. vecajiem liftiem, kas uzstādīti un laisti tirgū līdz 2000. gada 1. septembrim, un uz t.s. CE liftiem, kas uzstādīti, sākot no 2000. gada 1. septembra, marķēti ar CE atbilstības marķējumu, un uz vertikālajām cēlējplatformām. Lifti lielākajā daļā gadījumu ir dzīvokļu īpašnieku kopīpašums, un dzīvokļu īpašnieki var ietekmēt, kas nodrošina liftu tehniskās apkopes un remontdarbus. Gadījumā, ja dzīvojamās ēkas īpašniekus neapmierina, kā tiek nodrošināta lifta uzturēšana, dzīvokļu īpašniekiem ir tiesības pieņemt kopības lēmumu uz izvēlēties kādu citu, kam nodot liftu turējumā.

Ņemot vērā to, ka šobrīd Latvijā gandrīz pusei no lietošanā esošajiem liftiem jau ir beidzies lifta ražotāja noteiktais lietošanas resurss, arvien aktuālāks kļūst jautājums par lifta modernizāciju vai nomaiņu. Šādiem mērķiem ir pieejama arī ALTUM programma “Aizdevums daudzdzīvokļu īres māju renovācijai”, kuras finansējums ir paredzēts arī liftu modernizācijai vai nomaiņai.

Pēc Noteikumu Nr.679 stāšanās spēkā liftiem būs jāveic drošuma novērtējums, kas ietver inspicēšanas institūcijas sagatavotu novērtēšanas protokolu, lifta valdītāja izstrādātu risku novēršanas/samazināšanas plānu un plāna reģistrēšanu Bīstamo iekārtu reģistrā. Bet risku novēršanas/mazināšanas pasākumi būs jāuzsāk pēc tam, kad būs aktualizēta Bīstamo iekārtu reģistra informācija, un jāpabeidz ne vēlāk kā līdz attiecīgajam liftu tipam un riska kategorijai noteiktajam termiņam:

  • I tipa liftiem: ar augstu risku minētie pasākumi jāpabeidz līdz 2028.gada 1.aprīlim, ar vidēju risku – līdz 2033.gada 1.aprīlim, ar zemu risku – līdz 2038.gada 1.aprīlim;
  • II tipa liftiem: ar augstu risku – līdz 2029.gada 1.aprīlim, ar vidēju risku – līdz 2034.gada 1.aprīlim, ar zemu risku – līdz 2039.gada 1.aprīlim;
  • III tipa liftiem: ar augstu risku – līdz 2030.gada 1.aprīlim, ar vidēju risku – 2035.gada 1.aprīlim, ar zemu risku līdz 2040.gada 1.aprīlim.

PTAC aicina valdītājus un dzīvokļu īpašniekus nekavēties ar drošuma novērtējumiem un risku izvērtēšanu, īpaši daudzdzīvokļu ēkās uzstādīto liftu gadījumā, lai savlaicīgi varētu lemt par veicamajiem risku novēršanas/samazināšanas pasākumiem vai, ņemot vērā lifta morālo nolietojumu, par lifta nomaiņu.

Viena no biežākajām neatbilstībām drošuma prasībām, kas var tikt konstatēta tehniskās pārbaudes laikā, līdz ar Noteikumu Nr.679 stāšanos spēkā, ir tā, ka liftā nav nodrošināta iespēja kabīnē esošajiem cilvēkiem pastāvīgi kontaktēties ar apkalpojošo personālu. Tādēļ PTAC atgādina, ka liftiem ar CE marķējumu ir jābūt aprīkotiem ar abpusējās saziņas līdzekļiem, lai lifta darbības traucējumu gadījumā lifta kabīnē iesprostotie cilvēki varētu informēt par notikušo un pastāvīgi kontaktēties ar apkalpojošo personālu līdz pasažieru evakuācijas uzsākšanai un tās laikā. Jāņem vērā, ka valdītājam būs 30 dienas laika, lai šo neatbilstību novērstu un nodrošinātu atkārtotu tehnisko pārbaudi, pretējā gadījumā lifta lietošana nebūs pieļaujama līdz neatbilstību novēršanai un kārtējās tehniskās pārbaudes veikšanai. Savukārt t.s. veco liftu gadījumā, ja abpusējie saziņas līdzekļi nav bijuši lifta sākotnējā tehniskajā izpildījumā, tad šī prasība ir jānodrošina pakāpeniski, respektīvi, liftiem ar automatizētām šahtas durvīm, no kuriem lielākā daļa uzstādīta daudzdzīvokļu mājās, abpusējie saziņas līdzekļi jānodrošina ne vēlāk kā astoņu gadu un septiņu mēnešu laikā pēc Noteikumu Nr.679 stāšanās spēkā.

Saskaņā ar jauno regulējumu Bīstamo iekārtu reģistrā reģistrētiem liftiem vai cēlējplatformām nepieciešams veikt kārtējās tehniskās pārbaudes ne retāk kā reizi 12 mēnešos, bet atkārtotās tehniskās pārbaudes 30 dienu laikā – tad, ja konstatētas būtiskas neatbilstības, kas var radīt draudus cilvēku dzīvībai, veselībai, īpašumam vai videi.

Par veikto pārbaudi un iekārtas atbilstību Noteikumos Nr.679 noteiktajām drošuma prasībām liecina lifta kabīnē vai cēlējplatformas vadības panelī redzamā vietā piestiprināta bīstamās iekārtas pārbaudes zīme. Šādā zīmē var būt arī norāde, ka iekārtas lietošana pieļaujama 30 dienas no kārtējās tehniskās pārbaudes dienas, kas nozīmē, ka šajā laikā lifta valdītājam konstatētā neatbilstība ir jānovērš, pretējā gadījumā iekārtas turpmāka lietošana nav atļauta.

Tāpat PTAC informē, ka turpinās pievērst pastiprinātu uzmanību lietošanā esošo liftu tehniskajam stāvoklim.

123
123

Papildu informācija:
Sanita Gertmane
Patērētāju tiesību aizsardzības centra
Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas
un komunikāciju daļas vadītāja
Tālr.: 26544528, E-pasts:
Sanita.Gertmane@ptac.gov.lv

Ūdensvadu profilaktiskā dezinficēšana 27.10-30.10.2025

28. okt. 2025, Nav komentāru

Aktīvajai būvniecības sezonai noslēdzoties un drošības ūdensvada tīklos palielināšanai, no 27. oktobra līdz 30. oktobrim plānota Rīgas ūdensvada profilaktiskā dezinficēšana jeb hlorēšana. Tā sāksies visās ūdens padeves sūkņu stacijās vienlaicīgi, dezinficējošajai vielai vienmērīgi izplatoties visā pilsētas ūdensvada tīklā.

Lai gan ūdensvadu dezinficēšana veselībai draudus nerada, tās laikā un arī 24 stundas pēc tās uzturā ieteicams lietot vārītu ūdeni – tātad no 27. oktobra līdz 31. oktobrim. Saimnieciskiem darbiem ūdeni var droši lietot arī bez novārīšanas. Mājdzīvniekiem, putniem, dekoratīvajām zivtiņām u.c. paredzēto ūdeni pirms došanas lietošanai ieteicams nostādināt, tāpat nepieciešams rīkoties arī telpaugu laistīšanas gadījumos.

Ūdensvadu dezinficēšanas laikā krāna ūdens iegūst nepatīkamu aromātu, un tam var būt arī neliela hlora piegarša, taču šī viela dezinfekcijas nolūkos izmantojamajos daudzumos nav veselībai kaitīga vai bīstama. “Rīgas ūdens” speciālisti situāciju nepārtraukti monitorēs, rūpīgi sekojot hlora koncentrācijai ūdenī.

Ūdensvada tīklu dezinficēšana profilaktiskos nolūkos vēlama divreiz gadā, bet ne retāk kā reizi divos gados – gan pēc mūsu ekspertu, gan pēc Pasaules veselības organizācijas ekspertu atzinumiem, tā ir prioritāra un nepieciešama dzeramā ūdens apstrāde tā nemainīgi augstas kvalitātes nodrošināšanai.ud_vada_dezinfekcija.jpg

Precīzi maksājuma rekvizīti

14. okt. 2025, 2 komentāri

Dzīks Mežciems informē, ka rēķinos konta numurs un nosaukums nav mainījies. 

DZĪKS MEŽCIEMS

EUR LV37PARX0016052320001


No 9. oktobra, visā Eiropā stāsies spēkā jauna prasība, kas paredz papildu drošības soli pirms bankas maksājuma izpildes.

Maksājuma pakalpojuma sniedzējam būs obligāti jāveic saņēmēja vārda vai nosaukuma un konta numura (IBAN) savstarpējās atbilstības pārbaude, informē Latvijas Banka.

Pārbaude būs obligāta pirms katra maksājuma autorizēšanas, neatkarīgi no tā, vai maksājums veikts pirmo reizi, vai arī tas atkārtojas vienam un tam pašam saņēmējam. Tā attieksies gan uz parastajiem pārskaitījumiem vienas bankas ietvaros, gan uz starpbanku maksājumiem un zibmaksājumiem. Izņēmums būs gadījumi, kad maksātājs izmanto reģistrus (piemēram, telefona numura un konta numura sasaistes datubāzi), kur saņēmēja dati jau ir iepriekš pārbaudīti.

Apkures sezonas 25/2026 uzsākšana ar 03.10.2025

2. okt. 2025, 1 komentārs
Līdz ar auskstāka laika iestāšanos Dzīks Mežciems ir uzsācis dzīvojamo māju pieslēgšanu apkurei. Visu māju apkures uzsākšanu tiek plānota ar 03.10.2025




Saistībā ar skalošanas darbiem ūdensvada tīklos tiks pārtraukta ūdensapgāde 2025. gada 19. augusts

13. aug. 2025, Nav komentāru

PAZIŅOJUMS

Saistībā ar skalošanas darbiem ūdensvada tīklos

tiks pārtraukta ūdensapgāde

Datums

otrdiena, 2025. gada 19. augusts

Laiks

plkst.  8.00 - 20.00

Ūdensvada posms, kas tiks izslēgts:

kvartāla vads no S. Eizenšteina 43A līdz S.Eizenšteina 79.

Ūdensapgāde tiks pārtraukta:

Gaiļezera iela - 2, 4, 6, 8. Hipokrāta iela - 9, 11, 13, 17, 19, 19A, 21, 23, 33 /tiks izslēgts kreisais pievads/, 35, 37, 39, 41, 43, 45, 47. S.Eizenšteina iela - 31, 33, 35, 37, 39, 41, 43, 43A, 45, 49, 49A, 51, 53, 55, 57k-1, 57, 59, 61, 63, 65k-1, 65,

Lūdzam savlaicīgi parūpēties par pietiekamu ūdens uzkrājumu veidošanu!

SVARĪGI!


Lai ar skalošanas procesā radītajiem nogulsnējumiem un ūdens-gaisa maisījumu netiktu piesārņoti ēku ūdensvada pievadi un ēku iekšējais ūdensvada tīkls, klientiem (ēku apsaimniekotājiem) ir obligāti jānoslēdz ūdens padeve pirms ūdens patēriņa skaitītāja mezgla un iedzīvotājiem jāievēro aizliegums lietot ūdeni norādītajā laika posmā! Citādi tiks pieļauta iespēja nogulsnējumiem un ūdens-gaisa maisījumam nokļūt ēkas iekšējā ūdensvada tīklā, filtros, sanitārajās iekārtās un elektroierīcēs, kas pieslēgtas ūdens padevei. Pievada piesārņošanas gadījumā lūdzu informēt SIA “Rīgas ūdens”.

PAPILDU INFORMĀCIJA:



S  Pēc ūdensapgādes atjaunošanās ir iespējama īslaicīga ūdens uzduļķošanās, tāpēc pirms sadzīves tehnikas un elektroierīču, kas pieslēgtas ūdens padevei, ekspluatācijas jāpārliecinās par ūdens kvalitāti jūsu jaucējkrānos;

S  Norādītais ūdensapgādes pārtraukuma ilgums ir orientējošs un var mainīties atkarībā no skalošanas darbu ilguma;

S  Neprognozējamu, tehnisku sarežģījumu vai laika apstākļu dēļ ūdensvada atslēgšana var arī nenotikt norādītajā laika posmā;

S  Klientam nav tiesību bez pamata pieprasīt mainīt ūdens atslēgšanas laiku, ja par atslēgumu jau ir brīdināti citi klienti.



Atvainojamies par radītajām neērtībām! Šie darbi tiek veikti, lai nodrošinātu dzeramā ūdens kvalitāti un drošību ilgtermiņā.

Ja Jums rodas jautājumi par saņemtajiem pakalpojumiem vai nepieciešama konsultācija, rakstiet uz klienti@rigasudens.lv vai zvaniet uz bezmaksas tālruni 80002122.

Ar cieņu

SIA “Rīgas ūdens”

Skalošanas darbi ūdensvada tīklos 13.08.2025

11. aug. 2025, Nav komentāru


PAZIŅOJUMS

Saistībā ar skalošanas darbiem ūdensvada tīklos

tiks pārtraukta ūdensapgāde

Datums

trešdiena, 2025. gada 13. augusts

Laiks

plkst. 8.00 - 20.00

Ūdensvada posms, kas tiks izslēgts:

no S. Eizenšteina ielas 49A līdz Biķernieku ielai.

Ūdensapgāde tiks pārtraukta:

S. Eizenšteina iela - 49,49A/tiks izslēgts kreisais pievads/,51,53,55,57k-1,57,59,59,61,63,65k-1,65,67,69,71,73,75,77,79. Biķernieku iela - 102,118,98. Hipokrāta iela - 35,37,39,41,43,45,47,55,

Lūdzam savlaicīgi parūpēties par pietiekamu ūdens uzkrājumu veidošanu!

SVARĪGI!


Lai ar skalošanas procesā radītajiem nogulsnējumiem un ūdens-gaisa maisījumu netiktu piesārņoti ēku ūdensvada pievadi un ēku iekšējais ūdensvada tīkls, klientiem (ēku apsaimniekotājiem) ir obligāti jānoslēdz ūdens padeve pirms ūdens patēriņa skaitītāja mezgla un iedzīvotājiem jāievēro aizliegums lietot ūdeni norādītajā laika posmā! Citādi tiks pieļauta iespēja nogulsnējumiem un ūdens-gaisa maisījumam nokļūt ēkas iekšējā ūdensvada tīklā, filtros, sanitārajās iekārtās un elektroierīcēs, kas pieslēgtas ūdens padevei. Pievada piesārņošanas gadījumā lūdzu informēt SIA “Rīgas ūdens”.

PAPILDU INFORMĀCIJA:



S   Pēc ūdensapgādes atjaunošanās ir iespējama īslaicīga ūdens uzduļķošanās, tāpēc pirms sadzīves tehnikas un elektroierīču, kas pieslēgtas ūdens padevei, ekspluatācijas jāpārliecinās par ūdens kvalitāti jūsu jaucējkrānos;

S   Norādītais ūdensapgādes pārtraukuma ilgums ir orientējošs un var mainīties atkarībā no skalošanas darbu ilguma;

S   Neprognozējamu, tehnisku sarežģījumu vai laika apstākļu dēļ ūdensvada atslēgšana var arī nenotikt norādītajā laika posmā;

S   Klientam nav tiesību bez pamata pieprasīt mainīt ūdens atslēgšanas laiku, ja par atslēgumu jau ir brīdināti citi klienti.



Atvainojamies par radītajām neērtībām! Šie darbi tiek veikti, lai nodrošinātu dzeramā ūdens kvalitāti un drošību ilgtermiņā.

Ja Jums rodas jautājumi par saņemtajiem pakalpojumiem vai nepieciešama konsultācija, rakstiet uz klienti@rigasudens.lv vai zvaniet uz bezmaksas tālruni 80002122.

Ar cieņu

SIA “Rīgas ūdens”

Siltumtīklu hidraulisko pārbaudi 31.07.2025.

22. jūl. 2025, Nav komentāru

Pamatojoties uz Latvijas Republikas MK 21.10.2008. noteikumu „Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi” Nr.876 27. punkta un noslēgtā līguma par siltumenerģijas piegādi un lietošanu noteikumiem, AS „RĪGAS SILTUMS” informē, ka 31.07.2025. plkst. 730 tiks uzsākta Rīgas pilsētas Daugavas labā krasta siltumtīklu hidrauliskā pārbaude, kuras laikā spiedienu maģistrālajos un sadales tīklos pacels līdz 16 bar (kgf/cm2). 30.07.2025. no plkst. 1200 iespējama pazemināta siltumnesēja temperatūra siltumtīklos.

Lai novērstu ēku iekšējo siltumapgādes sistēmu bojājumus un avārijas, lietotājam hidrauliskās pārbaudes laikā jānodrošina siltummezglu un siltumapgādes sistēmu droša atslēgšana no siltumtīkliem.

Hidrauliskās pārbaudes laikā siltumtīklos un siltumapgādes sistēmās aizliegts veikt jebkura veida remonta darbus.

Ieteicams nozīmēt atbildīgo personu, kura par atklātajiem siltumtīklu bojājumiem (siltumnesēja noplūdi) nekavējoties ziņos AS “RĪGAS SILTUMS” pa Klientu diennakts bezmaksas tālruni 80000090.

            Siltumapgādes sistēmu pieslēgšanu siltumtīkliem atļauts veikt tikai pēc hidrauliskās pārbaudes pabeigšanas, ko pēc siltumenerģijas lietotāja pieprasījuma apstiprinās AS „RĪGAS SILTUMS” darbinieks pa tālruni 80000090.

            Vienlaicīgi informējam, ka siltumenerģijas lietotāja atbildībā esošās siltumapgādes sistēmas var tikt atslēgtas no siltumtīkla uz laiku, kas nepieciešams hidrauliskās pārbaudes rezultātā atklāto defektu novēršanai.

Lūdzam informēt īpašumā (pārvaldīšanā) esošo māju iedzīvotājus (nomniekus) par siltumenerģijas piegādes pārtraukšanu sakarā ar hidraulisko pārbaudi.

Pielikumā – objektu saraksts un paziņojums lietotāju informēšanai.

Latvija atslēgsies no Krievijas elektrotīkla

6. febr. 2025, Nav komentāru

Nedēļas nogalē, 8. februārī, Baltijas valstis atvienosies no Krievijas energosistēmas un pievienosies kopējam Eiropas energotīklam. Elektrotīklu sinhronizācijas laikā nav gaidāmi būtiski traucējumi elektrības piegādē, tomēr pastāv dažādi teorētiski riski un Rīgas pašvaldība aicina iedzīvotājus nedaudz sagatavoties, ja gadās kādi sarežģījumi un uz brīdi pazūd elektrība.

Eksperti iesaka iedzīvotājiem neatteikties no iecerētajiem plāniem brīvdienās, tomēr būtu nepieciešams veikt dažus priekšdarbus, līdzīgi, kā gatavojoties, piemēram, vētrai:

  • uzlādēt mobilās ierīces, portatīvos datorus, elektroauto un ārējos akumulatorus (tā dēvētās “poverbankas”);
  • uzpildīt degvielu automašīnās;
  • iegādāties rezerves baterijas radioaparātiem un lukturīšiem;
  • atslēgt no strāvas avota iekārtas, kuras neizmanto vai kuras ir jutīgas pret sprieguma svārstībām;
  • lejuplādēt mobilajā tālrunī lietotni “112 Latvija”, lai laicīgi saņemtu paziņojumus par vēlamo rīcību dažādās situācijās;
  • izmantot tikai oficiālos informācijas avotus un neuzticēties skaļiem un emocionāli pielādētiem paziņojumiem.

Rīgas pašvaldība ir veikusi preventīvus pasākumus un izstrādājusi rīcības plānu galvaspilsētas dienestu un kapitālsabiedrību darba nepārtrauktības nodrošināšanai sliktāko scenāriju gadījumā, ja sinhronizācijas procesa laikā radīsies elektropiegādes traucējumi.

Jau vēstīts, ka 8. februārī Baltijas valstis atvienosies no Krievijas energosistēmas un pievienosies kopējam Eiropas energotīklam, kas pēc ģenerācijas ir trīs reizes lielāka par Krievijas energosistēmu. Šis ir vērienīgākais energoneatkarības un reģiona drošības projekts, ko kopīgi īsteno Baltijas valstu elektroenerģijas pārvades sistēmas operatori – Latvijas (AS “Augstsprieguma tīkls”), Igaunijas, Lietuvas. Baltijas valstis ir gatavas pievienoties Eiropas energosistēmai, projektā ieguldot lielu darbu 15 gadu garumā, lai pievienošanās noritētu sekmīgi, nodrošinot stabilu elektroapgādes sistēmas darbību.

Pieslēgšanās process Eiropas energosistēmai tiks sākts 8. februārī un ilgs līdz 9. februārim. Februāris ir piemērots pārslēgšanās laiks, jo reģionā ir augstāka elektroenerģijas ražošana (siltumslodzes dēļ strādā termoelektrostacijas, ziemā neveic remontdarbus). Februārī ir arī ir mazāka iespējamība īpaši nelabvēlīgiem laikapstākļiem. Šobrīd spēkā esošais BRELL līgums beigs darbību 7. februārī.

Kā informē Klimata un enerģētikas ministrija, lai pieslēgtos Eiropas elektrotīklam, elektroenerģijas pārtraukums nav gaidāms. Baltijas pārvades sistēmas operatori vienoti ieguldījuši pūles, veicot būtiskas investīcijas pārvades sistēmās, lai maksimāli stiprinātu elektroapgādes drošumu. Izbūvēti un atjaunoti starpsavienojumi un valstu iekšējās līnijas, kā arī tiek uzstādīti sinhronie kompensatori un baterijas, lai nodrošinātu tīkla stabilitāti un pakalpojuma nepārtrauktību.

Vienlaikus elektroapgādes traucējumus pilnībā izslēgt nav iespējams, jo sinhronizācija saistīta ar tehniski sarežģītu procesu. Elektroapgādes traucējumi ir iespējami jebkuros apstākļos. Tos var izraisīt gan ārēja ietekme, piemēram, vētras, gan tehnoloģiski traucējumi Latvijas vai kaimiņvalstu pārvades sistēmās. Elektroapgādes traucējumu iespējamība sinhronizācijas dēļ nav būtiski augstāka, kā ikdienā, piemēram, nelabvēlīgu laikapstākļu radīto postījumu dēļ.

Izmaiņas komisijas maksā apmaksājot komunālos maksājumus veikalos

8. janv. 2025, Nav komentāru
izmainas_maksajumos.jpgizmainas_maksajumos.pdf

Ūdensvada Avārija 11.11.2024

11. nov. 2024, Nav komentāru
Dzīks Mežciems informē par ūdensvada bojājumu visās Sergeja Eizenšteina apsaimniekotajās mājās. Rīgas Ūdens avārijas brigāde šobrīd novērš radušos bojājumus. Dzeramā ūdens tvertne atrodas pie Sergeja Eizenšteina ielas 57. 

Šobrīd nav zināma ūdens vada avārijas novēršanas termiņš. 

LIFTU tehniskās pārbaudes

6. nov. 2024, Nav komentāru
Informējam, ka oktobrī / novembrī tiek veikta visu liftu tehniskā pārbaude. Lifti tiek testēti un sagatavoti ikdienas lietošanai. Par  lifta pārbaudi liecina  Bureau Veritas Latvia SIA sertificēta tehniķa izsniegta uzlīme, kas atrodas liftos. Ja liftos tiek konstatētie defekti vai nolietojuma pazīmes liftu iekārtām, tās tiek nomainītas uz jaunām. 

Vakance galvenajam grāmatvedim

23. okt. 2024, Nav komentāru
Piedāvājam darbu galvenajam grāmatvedim uz pusslodzi.

Darba pienākumi:
+ grāmatvedības atskaišu sagatavošana un iesniegšanu Vid
+ rēķinu reģistrācija un apmaksa
+ darba algu aprēķins
+ zināšanas grāmatvedības programmā Zalktis vai Jumis.
+ māju uzkrājuma fonda uzskaite.

Piedāvājam:
+ soc. garantijas
+ elastīgu darba grafiku
+ draudzīgu darba vidi
+ darba alga 1150eur bruto

Sūti savu CV un tiekamies intervijā.  

dziks-mezciems@inbox.lv


Rīgas Siltuma tarifa izmaiņas ar 15.10.2024

9. okt. 2024, Nav komentāru
RS_tarifa_izmainas.jpeg

Sadzīves atkritumu tarifa izmaiņas

5. aug. 2024, Nav komentāru

Cien., klient!

Ievērojot to, ka 2024.gada 1.augustā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija ir pieņēmusi lēmumu par SIA “Getliņi EKO” sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojuma tarifu pieaugumu, kā arī ņemot vērā inflācijas radītās sekas - cenu pieaugumu vai samazinājumu vairākās atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu nodrošināšanai svarīgās kategorijās, kas tieši ietekmē arī pakalpojumu nodrošināšanas tiešās izmaksas, SIA “Eco Baltia vide” informē par plānotajām izmaiņām atkritumu apsaimniekošanas maksā no šā gada 1.septembra.

Sadzīves atkritumu apstrādes tarifs poligonā “Getliņi EKO” no 2024. gada 1.septembra noteikts 161,70 EUR/t bez PVN (iepriekš – 146,39 EUR/t bez PVN).

Atkritumu apsaimniekošanas maksa Rīgas Ziemeļu rajonā un Vidzemes priekšpilsētā no šā gada 1.septembra plānota:

  • Sadzīves nešķirotie un lielgabarīta atkritumi – 25,95 EUR/m3 bez PVN (iepriekš 24,25 EUR/m3), kopā ar PVN 21% - 31,40 EUR/m3 (iepriekš 29,34 EUR/m3). Izmaksas par privātmājās visbiežāk izmantotā 0,24 m3 konteinera izvešanas reizi būs 7,54 EUR (ar PVN 21%) līdzšinējo 7,04 EUR vietā.
  • Bioloģiski noārdāmie atkritumi – 15,57 EUR/m3 bez PVN (iepriekš 14,55 EUR/m3), kopā ar PVN 21% - 18,84 EUR/m3 (iepriekš – 17,61 EUR/m3). Izmaksas par visbiežāk izmantotā 0,24 m3 konteinera izvešanas reizi būs 4,52 EUR (ar PVN 21%) līdzšinējo 4,23 EUR vietā.

Ja būs izmaiņas plānotajā maksā, par to informēsim.

SIA “Eco Baltia vide” atgādina, ka samazināt izmaksas iespējams, atkritumus atbildīgi šķirojot. Tāpēc uzņēmums mērķtiecīgi turpina strādāt pie šķirošanas infrastruktūras pilnveidošanas, lai ikvienam interesentam būtu iespējams dalīti no kopējiem atkritumiem nodot iepakojumu, stikla taru, tekstilizstrādājumus, elektrotehniku, baterijas un citus atkritumu veidus, kuru apsaimniekošanu uzņēmums nodrošina bez maksas.

Plašāka informācija par SIA “Eco Baltia vide” šķirošanas iespējām pieejama ŠEIT.

Jautājumu gadījumā aicinām sazināties ar SIA “Eco Baltia vide” klientu apkalpošanas centru, zvanot pa tel. 8717, 67799999 vai rakstot uz riga@ecobaltiavide.lv. Plašāka informācija par uzņēmuma pakalpojumiem pieejama www.ecobaltiavide.lv.

Ar cieņu,

SIA “Eco Baltia vide”

ZINĀŠANAI

9. okt. 2023
Izraisīja avārijas situāciju un varēja apdraudēt cilvēku dzīvī„Mūsu mājas pirmajā stāvā plīsa kanalizācijas stāvvads, mājas pārvaldnieks veica remontdarbus un katram dzīvoklim izrakstīja papildu rēķinu,” raksta salaspiliete Olga Ozoliņa. „Vai par remontu svešā dzīvoklī man jāmaksā atsevišķi? Kāpēc apsaimniekošanas uzņēmums šo darbu neveica par apsaimniekošanas naudu, ko viņiem maksājam katru mēnesi?”
Atbilde uz šo jautājumu ir sniegta Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā, kur noteikts, ka pārvaldniekam ir tiesības papildus noteiktajai ikmēneša nekustamā īpašuma pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksai dzīvokļu īpašniekiem izrakstīt rēķinus par ārpuskārtas remontdarbiem. Savukārt dzīvokļu īpašniekiem nav tiesību atteikties no šādu rēķinu apmaksas, ja:

■ neplānotie remontdarbi ir nepieciešami tādu bojājumu novēršanai, kuru rašanos pārvaldnieks nevarēja paredzēt, un darbus šādu bojājumu novēršanai nevarēja iekļaut dzīvojamās mājas uzturēšanas darbu plānā;


■ bojājumus, kas mājā izraisīja avārijas situāciju un varēja apdraudēt cilvēku īpašumu, dzīvību vai veselību, pārvaldnieks atklāja un iekļāva tāmē maksu par šādu bojājumu novēršanu, bet dzīvokļu īpašnieku kopība līdz 2016. gada 31. decembrim nolēma šīs izmaksas uzturēšanas un apsaimniekošanas maksā neiekļaut;


■ bojājumus, kas mājā bu, veselību vai īpašumu, pārvaldnieks bija atklājis un maksu par šīs situācijas novēršanu iekļāvis mājas uzturēšanas un apsaimniekošanas maksā un izmaksu tāmēs, taču māja nebija paspējusi sakrāt pietiekami daudz naudas, lai samaksātu par remontdarbiem.


Svarīgi zināt, ka pārvaldniekam ir pienākums informāciju par neplānotajiem remontdarbiem izvietot visiem dzīvokļu īpašniekiem redzamā vietā, piemēram, kāpņutelpā uz ziņojumu dēļa.

Pēc ārpuskārtas remontdarbu pabeigšanas mājas pārvaldniekam saskaņā ar likumā noteikto ir pienākums darbu nodošanā–pieņemšanā pieaicināt piedalīties dzīvokļu īpašnieku pilnvarotu personu vai dzīvokļu īpašnieku pārstāvi.

Pārvaldniekam divu nedēļu laikā pēc remonta pabeigšanas rakstiski jāinformē mājas pilnvarotā persona par ārkārtas remontdarbu izmaksām un jānorāda šo darbu veikšanas cēloņi. Ja mājā nav nevienas pilnvarotas personas, pārvaldnieka pienākums visu šo informāciju izvietot vietā, kur ar to ērti var iepazīties visi dzīvokļu īpašnieki.

Tātad ir daudz situāciju, kad pārvaldniekam ir tiesības izrakstīt dzīvokļu īpašniekiem papildu rēķinu par ārpuskārtas remontdarbiem avārijas novēršanai. Tas, ka caurules plīsuma vieta atradās atsevišķā dzīvokļa īpašuma telpā, neatbrīvo pārējos dzīvokļu īpašniekus no maksas par remontu. Galu galā visi – kā aukstā, tā karstā ūdens un kanalizācijas stāvvadi – ir cauruļvadi, kas cauri visiem stāviem no bēniņiem līdz pagrabam iet cauri dzīvokļiem un līdz katra atsevišķā dzīvokļa ventilim ir visas mājas kopīpašums, kas katram dzīvokļa īpašniekam pieder proporcionāli viņa īpašumā esošajām domājamām daļām.

DzĪKS “Mežciems”

SĒTNIEKA ATALGOJUMS

9. okt. 2023
Jo mājas platība nelielāka, jo sanitārās kopšanas izmaksas augstākas
Pēc lasītājas teiktā, mājai ir ļoti neliela piegulošā teritorija, tomēr saskaņā ar dzīvokļu īpašnieku biedrības valdes lēmumu sētniekam tiek maksāta minimālā alga – 630 eiro uz papīra.
„Lasīju, ka galvaspilsētā lielākajā apsaimniekošanas uzņēmumā Rīgas namu pārvaldnieks sētnieki, lai nopelnītu minimālo algu, kopj vismaz divu vai trīs māju teritorijas. Kāpēc mūsu sētniece gūst tādus ienākumus tikai par vienas nelielas mājas un tās teritorijas uzkopšanu?”


Lasītāja avīzei lūdz publicēt standartus, pēc kuriem tiek aprēķināta alga sētniekiem.


Jurists Viktors Kuriņš, kuru izvēlējāmies par juridisko jautājumu konsultantu,  paskaidro, ka nekādu speciālu normatīvu nav. Ikvienas mājas dzīvokļu īpašnieku kopībai, kura ir pārņēmusi pārvaldīšanas tiesības un patstāvīgi izvēlējusies savu pārvaldnieku, ir tiesības brīvi noteikt sētnieka atalgojumu.


– Līdz ar to var izrādīties, ka vienā mājā sētnieks par 200 kvadrātmetru pagalma sakopšanu saņem 100 eiro, bet citā – minimālo algu, – skaidro jurists.


Dzīvokļu īpašniekiem jāņem vērā, ka sētnieka pienākumos ietilpst ne tikai piegulošās teritorijas, bet arī mājas koplietošanas telpu sanitārā uzkopšana. Ja māja ir daudzstāvu, tad apzinīgam sētniekam būs daudz darba, lai kāpņutelpas tiktu uzturētas tīras.


– Tāpat jāatceras, ka patlaban spēkā esošā likumdošana darba devējiem uzliek pienākumu veikt sociālās iemaksas par katru darbinieku, kas atbilstu minimālajai algai, neatkarīgi no algas apmēra. Arī situācijā, ja sētnieks uz rokas saņem, piemēram, 200 eiro, darba devējam ir pienākums par viņu samaksāt nodokļus kā no 620 eiro lielas algas, stāsta Viktors Kuriņš. – Tiesa, šī prasība neattiecas uz noteiktām strādājošo kategorijām, piemēram, pensionāriem vai jauniešiem, kas jaunāki par 24 gadiem.


Tādējādi sētnieka algas apmērs ir vienošanās starp pašu darbinieku un viņa darba devēju. Dzīvokļu īpašnieki, pieņemot kopības lēmumu, var pieprasīt sētnieka algas samazināšanu vai arī, gluži pretēji, – palielināšanu.

AS "RĪGAS SILTUMS" par 2023.gada augusta aprēķinu

11. aug. 2023

Brīdinājums par siltumtīklu hidraulisko pārbaudi 03.08.2023.

28. jūl. 2023


Izmaiņas atkritumu apsaimniekošanas maksā no š.g.20.augusta

24. jūl. 2023

Cien., klient!

Informējam par izmaiņām atkritumu apsaimniekošanas maksā, kas balstoties uz Rīgas domes pieņemto lēmumu stāsies spēkā no šā gada 20.augusta.

Izmaiņas atkritumu apsaimniekošanas maksā Rīgas Ziemeļu rajonā un Vidzemes priekšpilsētā Rīgas domē apstiprinātas, balstoties uz inflācijas radītajām sekām - cenu pieaugumu vairākās atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu nodrošināšanai kritiski svarīgās kategorijās, kas tieši ietekmē arī pakalpojumu nodrošināšanas tiešās izmaksas. Taču pakalpojuma cenas izmaiņas būs nelielas - nešķirotajiem sadzīves atkritumiem tā mainīsies par 0,63 eiro kubikmetrā (iekļaujot PVN).

Atkritumu apsaimniekošanas maksa Rīgas Ziemeļu rajonā un Vidzemes priekšpilsētā no šā gada 20.augusta būs:

  • Sadzīves nešķirotie un lielgabarīta atkritumi – 22,40 EUR/m3 bez PVN (iepriekš 21,88 EUR/m3), kopā ar PVN 21% - 27,10 EUR/m3 (iepriekš 26,47 EUR/m3).
  • Bioloģiski noārdāmie atkritumi – 17,92 EUR/m3 bez PVN (iepriekš 17,14 EUR/m3), kopā ar PVN 21% - 21,68 EUR/m3 (iepriekš – 20,74 EUR/m3).

SIA “Eco Baltia vide” atgādina, ka samazināt izmaksas iespējams, atkritumus atbildīgi šķirojot. Tāpēc uzņēmums mērķtiecīgi turpina strādāt pie šķirošanas infrastruktūras pilnveidošanas, lai ikvienam interesentam būtu iespējams dalīti no kopējiem atkritumiem nodot iepakojumu, stikla taru, tekstilizstrādājumus, elektrotehniku, baterijas un citus atkritumu veidus, kuru apsaimniekošanu uzņēmums nodrošina bez maksas.

Plašāka informācija par SIA “Eco Baltia vide” šķirošanas iespējām pieejama ŠEIT.

Pateicamies par sapratni un ceram uz veiksmīgu turpmāko sadarbību!

Ar cieņu,

SIA “Eco Baltia vide”

Ielādēt vēl

Jaunākie ieraksti

  • Izmaiņas Rīgas Ūdens tarifos
    30. okt. 2025
  • Termiņš līdz kuram jāveic liftu pārbūve
    29. okt. 2025
  • Ūdensvadu profilaktiskā dezinficēšana 27.10-30.10.2025
    28. okt. 2025
  • Precīzi maksājuma rekvizīti
    14. okt. 2025
  • Apkures sezonas 25/2026 uzsākšana ar 03.10.2025
    2. okt. 2025
  • Saistībā ar skalošanas darbiem ūdensvada tīklos tiks pārtraukta ūdensapgāde 2025. gada 19. augusts
    13. aug. 2025
  • Skalošanas darbi ūdensvada tīklos 13.08.2025
    11. aug. 2025
Veidots ar Mozello - labo mājas lapu ģeneratoru.